معرفی 0 تا 100 محله پونک | معرفی جاذبه های گردشگری ، لوکیشن ، املاک ، قیمت آپارتمان + نقشه محله

نمودار ارزیابی کلی محله

دسترسی های اتوبانی
عالی
دسترسی به مراکز خرید
خوب
آب و هوای محله
عالی
بافت مسکونی
نوساز

فهرست مطالب

دانلود نقشه با کیفیت تهران

از صفر تا صد محله پونک تهران!

محله پونک در یکی از محله های غرب تهران  در منطقه 5 شهرداری تهران واقع شده است پیشنهاد تیم نگارش مطالعه مقاله های فوق است که منجر به آشنایی کامل با بهترین محله های غرب تهران میشود و شما را در انتخابتان یاری میکند

محله پونک تهران
 
امروزه تهران یکی از کلان شهرهای جهان است که جمعیت آن ، روز به روز در حال افزایش است و همین امر مخاطراتی را برای ساکنین پایتخت بزرگ ایران بوجود آورده است.
 
بشر همواره در تلاش بوده است که در لابلای این تلاطم و شلوغی ، آسایش خاطر خود را فراهم کند.
 
رفاه اجتماعی ، دسترسی آسان ، حمل و نقل عمومی ، فضای سبز ، فضای آموزشی و فرهنگی ، مراکز تفریحی و خرید و … مهمترین فاکتورهای خرید خانه در هر جای دنیا میباشد.
 
تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بررسی قصد بر آن بوده است که با ارائه اطلاعاتی از منطقه پونک برای افرادی که تمایل به سرمایه گذاری یا سکونت و خرید خانه در پونک را دارند، زمینه آگاهی از کم و کیف آن فراهم گردد. پیشنهاد میکنم برای خرید خانه در پونک یا اجاره خانه در پونک ، سردار جنگل ، عدل و کمالی ، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .
 
پونک نام محله ای قدیمی در شمال غرب تهران است که بخش بزرگی از آن در منطقه ۵ و بخش کوچکی نیز در منطقه ۲ واقع شده است . اختلاف ارتفاع از سطح دریا در منطقه پونک با جنوب شهر ، خود یکی از عوامل مهم اقلیمی دخیل در ساختار شهری میباشد. منطقه لاکچری نشین و لوکس پونک از نظر سرمایه گذاری کاملا مناسب است .

همسایه های محله پونک :

این محله از شمال با چهاردیواری از غرب با جنت آباد از شرق با دره پونک(بوستان نهج البلاغه) و از جنوب با باغ فیض همسایه است .

نقشه محله پونک تهران

تاریخچه محله پونک :

ده پونک از قدیمی ترین نقاط مسکونی تهران است که در گذشته ، محل باغ های سرسبز و درختان توت تنومند در غرب تهران بوده است . البته امروزه شمار کمی از این باغ ها در بعضی نقاط پونک برجا مانده است . طبق شواهد ، قدمت این ده بیش از ۸۰۰ سال است . علت نامگذاری آن هم ، فراوانی گل پونه در دره پونک در زمان قدیم است .این روستا در قدیم یکی از راه های ارتباطی مردم تهران با بخش کن بوده و توسط جاده ای خاکی به روستاهای باغ فیض ، اباذر و صادقیه وصل میشده . ده پونک هنوز هم سرسبز و دارای آب و هوای مطلوبی است .

محله زیبای پونک

بافت شهری محله پونک :

با این که محله‌ی پونک دارای قدمت بالایی است اما با ساخت و ساز های صورت گرفته در سالهای اخیر ، اکنون دارای بافتی نوساز و پایدار میباشد. همانگونه که مستحضر هستید اکثر بافت موجود در منطقه پونک را آپارتمان های مسکونی نوساز تشکیل داده است . نظم و قواعد معماری و شهرسازی و فضای شهری از مهمترین فاکتورهای انتخاب مسکن در این منطقه هستند . در سالهای اخیر و با افزایشی قیمت ملک در تهران ، سازندگان بسیاری برای تبدیل خانه های ویلایی به آپارتمان های مرتفع ، وارد این محله شده اند .

 

خرید خانه در سردار جنگل ، خرید خانه در عدل ، خرید خانه در کمالی از گزینه های خرید خانه در پونک هستند.

 

عمر بافت شهری محله پونک:

بیش از 80 درصد از ساختمانهای پونک نوساز و فول امکانات (دارای آسانسور ، بالکن ، انباری ، پارکینگ ) بوده که با رعایت اصول مباحث شهری مسن و شهرسازی ساخته شده اند و کلیه اصول ایمنی درآنها رعایت شده است. نمای اکثر آنها رومی و یا ترکیبی میباشد و از سنگ تراورتن برای نماسازی استفاده بهینه شده است که این نماها ساختار کلاسیک و یکپارچه ای را به منطقه داده و جلوهای خاص و ویژه را برای منطقه ایجاد کرده است .

خیابانهای اصلی محله پونک :

بلوار همیلا (فلاح زاده) ، خیابان پارک در منطقه ۲  ، بلوار میرزابابایی  ، خیابان سردارجنگل  ، خیابان ایران زمین شمالی  ، خیابان ایران زمین جنوبی  ، میدان استاندارد ، بلوار عدل ۳۵ متری گلستان (مخبری) ،  بلوار کمالی در منطقه ۵

خیابانهای فرعی پونک :

یاس – سهند – جهاد – فتح – نسیم – امام رضا – گلها – قاسم پور – لادن – ارکیده – فرهنگیان

دسترسی اتوبانی و بزرگراهها در محله پونک :

از شمال به بزرگراه نیایش و سیمون بولیوار. از شرق به اتوبان اشرفی اصفهانی از غرب به اتوبان شهید ستاری و از جنوب به اتوبان شهید همت دسترسی دارد .

دسترسی به ایستگاههای حمل و نقل عمومی در محله پونک :

آسانترین و در دسترس ترین وسیله حمل و نقل عمومی در منطقه پونک اتوبوس BRT است که از بزرگراه اشرفی میگذرد و در طول مسیر از جنوب به شمال به ترتیب شامل ایستگاههای ذیل میباشد.

مخبری ، پونک ، آبشناسان ، طالقانی ، الوند ، اشرفی اصفهانی

همچنین به تازگی ایستگاه مترو مرزداران هم در نزدیکی این منطقه افتتاح شده است .

پارکها و فضای سبز در محله پونک عبارتند از:

 پارک فراز واقع در کنار بزرگراه ستاری پارک یاس واقع در خیابان یاس پارک ابنوس واقع در 12 متری طالقانی پارک اردیبهشت واقع در کربلائی احمد بوستان نیایش واقع در ضلع جنوبی آبشناسان و اشرفی پارک شاهد واقع در بلوار میرزابابائی

دسترسی به امکانات درمانی منطقه پونک:

منطقه پونک با داشتن سه درمانگاه شبانه روزی خدمات درمانی را تسهیل کرده و با دسترسی آسان اتلاف زمان را به حداقل زمان میرساند.
 
 
درمانگاه پیامبر واقع در تقاطع اشرفی و ابشناسان درمانگاه جهان واقع در میرزابابایی و سردار درمانگاه سالمت واقع در خیابان نشاط

بازه متراژی آپارتمان در منطقه پونک :

متراژ آپارتمانهای ساخته شده در این منطقه در بازه‌ی حدود 50 تا 250 متر می باشد. متراژ و زیر بنای های متفاوت قدرت خرید را در این منطقه بالا برده است.

جایگاه سوخت در منطقه :

جایگاه بنزین واقع در ضلع شمالی ابشناسان خیابان بنفشه جایگاه CNG واقع در ضلع جنوبی ابشناسان

مهمترین مراکز اداری و تجاری پونک :

مرکز خرید بوستان واقع در تقاطع اشرفی و بلوار میرزابابایی برج باغ اداری رونیکا پلاس (پیش فروش) ، نبش غروی و اشرفی مجتمع تجاری اداری همیلا واقع در بلوار فلاح زاده (همیلا)

سخن آخر : بطور کلی اگر قصد خرید خانه در پونک را دارید ، ما سعی کردیم با گفتن هر آنچه که باید درمورد خرید خانه در پونک بدانید ، سهمی در مشاوره برای انتخاب شما داشته باشیم ، این محله با دارا بودن امکانات شهری ، بافت جدید و نوساز ، دسترسی اتوبانی و … میتواند انتخاب درستی برای خرید خانه در غرب تهران باشد .
 
 

میدونستید میتونید با ثبت دیدگاهتون مقاله را تکمیل کنید ؟

5/5 - (101 امتیاز)

نظر

  • سیاوش بهرازی
    26 , 03 , 1400 در 6:04 ب.ظ

    عالی بود

  • صحرایی
    16 , 04 , 1400 در 7:33 ب.ظ

    بسیار عالی و مفید بود

  • Baran.f
    16 , 04 , 1400 در 7:35 ب.ظ

    بسیار عالی و مفید بود

  • محسن حسینی فر
    19 , 04 , 1400 در 0:10 ق.ظ

    قصد خرید آپارتمان در پونک را دارم چطوری اقدام کنم؟

  • سپهر محمدی
    13 , 12 , 1400 در 12:42 ب.ظ

    مطلب تون عالی و کامل بود خسته نباشید

  • هانیه رنجبر
    18 , 12 , 1400 در 12:34 ب.ظ

    محله پونک حرف نداره همه چیش عالیه فقط بعضی وقتا ترافیکش اذیت کننده س

  • شهرام
    25 , 12 , 1400 در 9:01 ب.ظ

    منطقه لاکچری و جذاب و لوکس پونک واسه سرمایه گذاری کاملا مناسبه

  • طهماسب
    8 , 04 , 1401 در 2:29 ب.ظ

    محله پونک دنج و امنیت بالا
    بهترین منطقه هم برای سرمایه گذاری

  • سهیل مهدوی کیا
    8 , 04 , 1401 در 2:31 ب.ظ

    پرچم بچه های پونک بالاس
    بهترین محله غرب

  • بهار
    8 , 04 , 1401 در 2:42 ب.ظ

    خسته نباشید با چهارصد تومن میشه محله پونک خونه اجاره کرد؟

  • شامانی
    15 , 09 , 1401 در 0:38 ق.ظ

    باتشکراز شما میخوام در پونک آپارتمان خریداری کنم لطفا نکات مهم دیگری اگر هست لطفا راهنمایی کنید

  • علی
    30 , 11 , 1401 در 0:17 ق.ظ

    بهترین منطقه از لحاظ سکونت و دسترسی آسان به اتوبان ها، بهترین منطقه آب و هوایی هستش، من خودم سردارجنگل هستم، ولی یکم شلوغ شده، بالاتر از میدان پونک انتهای اشرفی اصفهانی کوچهای دنج و آرامی داره

افزودن دیدگاه